07/11/2013

Comunicat d’Esperanto*Cat sobre el tancament de RTVV

canal-9-1.gif L’Associació Catalana d’Esperanto protesta enèrgicament per la decisió anunciada pel govern valencià de tancar la televisió i la ràdio públiques valencianes, RTVV.

Des del nostre punt de vista com a entitat compromesa en la sostenibilitat lingüística i en la defensa de les llengües amenaçades, en especial la catalana, que és la del nostre país, l’aspecte més greu d’aquest fet no és la pèrdua d’un mitjà de comunicació públic, quan la comunicació és essencial en les societats democràtiques actuals, pèrdua forçada per un govern i un partit tacats per imputacions de corrupció i repetidament denunciats per la seva pèssima administració, sinó que representa la desaparició de l’últim mitjà públic que quedava emetent en la llengua del país, el valencià, també anomenada català.

Primerament, per mitjà d’abús de poder, van forçar el fi de la recepció de la televisió del Principat de Catalunya, TV3, que es podia seguir a tot el País Valencià des de feia 30 anys gràcies als repetidors instal·lats i finançats per la iniciativa de la societat civil. Això en un moment en que la Unió Europea defensa i promou la lliure circulació d’informació per tot el territori de la Unió. Tot seguit han actuat per desmantellar la ràdio i la televisió públiques del País Valèncià fins a decretar-ne el tancament total, passant per damunt del fet que es tracta d’un servei públic pagat per tots els valencians. Ara els ciutadans del País Valencià s’hauran quedat sense cap mitjà de comunicació públic en la seva llengua, la qual cosa és encara més greu perquè els mitjans públics són els que han de garantir la recepció d’informació i programes de qualitat en la llengua del país.

Arxiu de notícies