Un estudi grafològic i morfopsicològic de L.L. Zamenhof

14/12/2011

Marta Moliné, grafòloga i morfopsicòloga, ha realitzat un estudi de la personalitat de Ludwik Lejzer Zamenhof mitjançant la morfopsicologia i la grafologia. Es tracta dues tècniques emprades per revelar la personalitat d’una persona per mitjà de dels trets del rostre i els traços de l’escriptura.

La grafologia té una gran tradició a França, Alemanya i Itàlia i s’estudia, entre d’altres llocs, a la Universitat Autònoma de Barcelona. Tanmateix, els detractors argumenten que és una pseudociència, ja que no es pot falsar i es basa massa en el pensament al·legòric.

Podeu llegir l’estudi en català i en esperanto, al web de l’autora.

ESPERANTO*CAT
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.