14/01/2012

Comunicat de l’Associació Catalana d’Esperanto contra l’agressió lingüística dels Mossos d’Esquadra

Els sindicats de la policia autonòmica de Catalunya SPC, SAP-UGT i SME-CCOO han reclamat a tots els agents que deixin de banda l’ús del català i es dirigeixin “preferentment” als ciutadans en castellà per pressionar el govern de la Generalitat en la negociació de les condicions laborals del cos. Valentín Anadón, representant de SAP-UGT, ha confirmat la instrucció als mitjans de comunicació. (Vilaweb, Ara)

Des de l’Associació Catalana d’Esperanto considerem que la mesura de protesta dels Mossos d’Esquadra és una violació molt greu dels drets lingüístics, i per tant dels drets humans, del poble el qual teòricament vetllen.

Demanem als ciutadans de la jurisdicció en què opera el cos dels Mossos d’Esquadra que reclamin en tot moment el seu dret a ser atesos en català o en occità aranès, a les institucions tolerància zero contra les agressions al poble per part de la seva policia, als sindicats agressors una urgent rectificació. Volem també demanar als agents de policia que no dubtin en dirigir-se en català, i en occità a la Vall d’Aran, al poble al servei del qual estan.

Cal superar l’etapa en què la policia al nostre país parlava sempre en castellà reprimint qui parlava en català.

Arxiu de notícies